KURSFÖRESTÅNDARE | ROLAND FORSMAN

Roland är sedan starten 2018 kursföreståndare för Digital Musikproduktion. Han har även arbetat som gitarr-/ ensemblelärare på Ågesta sedan musiklinjens Afroamerikanska gren startades. Vid sidan av undervisningen är han verksam som frilansande gitarrist. Handplockades av Brian May till Queenmusikalen "We Will Rock You" och spelar just nu musikalen ”Så som i himmelen” som går på Oscarsteatern. I övrigt turnerar han regelbundet med Sveriges pop-elit, Måns Zelmerlöw, Chris Kläfford, Darin och Petra Marklund för att nämna några. Har musikerexamen från SYI i Jakobstad.
Kontakt: roland.forsman@agesta.nu


KÖRLEDARE | SARA NORDENBERG

Sara är sångerska, sångcoach, producent och låtskrivare. Utbildad vid Södra Latins Musikgymnasium, Kungliga Musikhögskolan och Stockholms Musikkonservatorium. Vocal Art by Sara är namnet på hennes sångcoachverksamhet som fokuserar på att bygga röster i alla gengrer. Hon har coachat en stor variation av artister inom Sveriges sångelit. Hon har varit med att bygga upp och driva Voice Centre Stockholm och är certifierad Zangger Vocal Art coach och instruktör. Som sångerska är hon flitigt anlitad av Sveriges främsta artister och produktioner som backup vokalist och solist. Sara skriver musik både till sig själv och andra. Mer info hittar du på www.saranordenberg.com Instagram: vocalartbysara


BAS | TOM BEIMEL

Tom är en väldigt rutinerad och eftertraktad professionell basist med lång erfarenhet av musikbranchen och scenlivet. Han turnerar världen över sedan många år och har haft flera uppskattade och återkommande samarbeten bla med folkkära artister som Carola, Sanna Nielsen, Petra Marklund, Jojje Wadenius, Anders Widmark, Måns Zelmerlöv, Sharon Dyall, Gladys Del Pilar, Alcazar, Jill Johnson, Roger Pontare, Janne Schaffer, Titiyo mfl.

Hans breda stilkänsla och repertoarkännedom har lett honom till jobb i en massa olika sammanhang och genrer. Det kan röra sig om allt från TV, teater, musikaler, festivaler till att vara kapellmästare för diverse olika projekt, företagsevenemang eller egna produktioner som tex de uppskattade "Roots Of Funk" konsertserierna på jazzklubb Fasching i Stockholm.

Vid sidan av sin musikerkarriär är Tom också verksam som filmkompositör samt en uppskattad och omtyckt pedagog framförallt i elbasundervisning och i ensemblespel.
Han var initiativtagare till att starta upp kurserna i elbas (senare musikerlinjen) på Folkuniversitetet 1998. Han har sedan början av 2000 talet varit timlärare i funkensemble på Kungliga Musikhögskolan. Sedan höstterminen 2015 jobbar han som ensemble/baslärare för musikerlinjens bandprojekt på RML, vid fryshuset i Stockholm.

Med en gedigen musiker/pedagogutbildning från Kungliga Musikhögskolan bakom sig så har han, i kombination med lång och bred erfarenhet av musikerlivets mångfald en god och fördelaktig förmåga att ge eleverna en kreativ undervisning som inspirerar och är helt "up to date". En skräddarsydd personlig undervisning som efter ett inledande samtal sedan helt anpassas efter elevens behov och mål.


PIANO | FILIP EKESTUBBE

Filip Ekestubbe är en mycket flitigt anlitad pianist, kompositör och arrangör inom jazz- och popgenren och har utöver framträdanden i Sverige turnerat i länder som Sydafrika, Holland och Tyskland. År 2007 blev han den första Charlie Norman- stipendiaten och 2008 vann han både pris för Bästa komposition samt i kategorin Bästa Grupp i musiktävlingen Youth Jazz Comets.
Filip har en konstnärlig examen från Kungl. Musikhögskolan i Stockholm.


ENSEMBLELEDNING | MATS HÅLLING

Mats har studerat jazztrumpet vid Fridhems Folkhögskola och Musikhögskolan i Malmö, samt jazzkomposition vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm. Efter examen från KMH, 2006, är Mats fullt sysselsatt som frilansande arrangör och dirigent runt om i hela Skandinavien, och har i den rollen samarbetat med ett stort antal artister och orkestrar. Mats arrangemang finns dokumenterade på ett tjugotal skivinspelningar. Av dessa har två stycken belönats med Orkesterjournalens pris Gyllene skivan och en nominerats till en Grammis för årets bästa Jazzinspelning (2011).